Våre politikere

• Merete er vår ordførerkandidat og gruppeleder i dag. I tillegg sitter hun i flere utvalg og råd i Oppegård og er nestleder i styret for Nordre Follo renseanlegg. Til daglig er Merete daglig leder i Norske Anleggsgartnere.

• Bjørn Gunnar Ganger

Han er nestleder i gruppa i dag og fraksjonsleder i UMP (Utvalg for miljø og plan). Bjørn Gunnar har bakgrunn fra forsvaret og er i dag seniorrådgiver i forsvarsdepartementet. I tillegg er han en ivrig syklist og hobbybiolog.

• Anne-Beth Skrede

Hun sitter i Utvalg for miljø og plan i dag og er vara til kommunestyret. Av yrke er hun klima- og miljørådgiver i LO. Anne-Beth er engasjert miljøsaker og har styreverv i viktige foreninger som Miljøfyrtårn, Miljømerking (Svanen), WWF-Norge og CICEP senter for internasjonal klima- og energipolitikk.

• Stein Wik

Stein er ny på lista og spesielt opptatt av eldreomsorg, skole og bane- og hallkapasitet. Han har lang erfaring fra partiet, sist i Rygge kommune hvor han var leder. Nå sitter han i kommunepartiets styre. Til daglig arbeider han som internrevisor i UDI.

• Lin Margit Groa Haugen

Lin har sittet i kommunestyret i to perioder. Det siste året har hun også vært partiets fraksjonsleder i UHO (Utvalg for helse og omsorg). Hun brenner også for skole og oppvekst. Vi har kjempet hardt for å få henne med på nytt. Til daglig arbeider Lin på Sofiemyrtoppen skole.

• Marit Øimoen

Marit er ny på lista. Hun har studert statsvitenskap ved UiO og jobbet som salg- og produktansvarlig i mediebransjen. Hun er opprinnelig fra Oppegård, og har nylig flyttet tilbake etter noen år utenfor kommunen. I dag jobber hun som lærervikar i Oppegårdskolen.

• Azhar Ul-Hassan

azhar.ulhassan@gmail.com

Også Azhar er ny på lista, men er allerede vararepresentant til UKO. Han er fra Pakistan, og utdannet ved University of the Punjab, Lahore, hvor han tok en Master of Science. Til daglig jobber han for Unibuss AS som driftsleder..

• Ingrid Haugnes

Ingrid Haugnes er ny på lista og medlem i AUF. Ingrid er spesielt opptatt av Oppegårdskolen og ønsker primært å arbeide med skolepolitikk. Til daglig jobber hun som butikkmedarbeider i Kiwi.