# DET VAR IKKE AVTALEN

Følgende resolusjon ble vedtatt på årsmøte i Oppegård Arbeiderlag den 1. februar

# DET VAR IKKE AVTALEN

Oppegård Arbeiderlag krever at «nye» Kolbotn skole forblir en barneskole og i fremtiden. De siste ukene har det fremkommet at administrasjonen i kommunen ser på muligheten til å omgjøre skolen fra barneskole til ungdomsskole. Dette er etter Oppegård Arbeiderlags mening bortkastet arbeid. En presset administrasjon bør bruke tid og krefter på arbeid som er innenfor de avtaler og intensjoner som har ligget til grunn for Kolbotn skole hele veien. Det innebærer at Kolbotn skole skal bestå som barneskole etter renoveringen og nybyggingen som ferdigstilles om et snaut års tid.  Ny Kolbotn skole er et grundig bearbeidet prosjekt av god kvalitet. Innbyggere og elever må kunne stole på at politikerne setter barnas beste først i dette som i følge egne utsagn skal være Norges beste oppvekstkommune. En god oppvekstkommune sender selvsagt ikke barn fra syv års alderen daglig inn i trafikken på egen hånd. En annen skole og en forlenget skolevei innebærer flere krysningspunkt, passering av travel togstasjon med av/og påstigninger fra hastige biler, samt veier med busser, varebiler og personbiler i en travel rushtid. Selvsagt er dette fullstendig uakseptabelt.Den uskrevne avtalen mellom kommunens innbyggere og politikerne har hele tiden vært at skolen og i fremtiden skal være en barneskole som tjener sitt nærmiljø. Å bryte inngåtte avtaler på oppløpssiden bidrar bare til økt politikerforakt. Oppegård Arbeiderlag ønsker økt, ikke mindre tillit mellom de som styrer og folk i framtiden. Å overholde avtaler er et viktig fundament for dette.